סרטונים ושאלות

המורה יוצר סרטון הסבר ומבקש מהתלמידים להעלות שאלות 

המלצה: רצוי לתרגל שימוש בפרקטיקת שאילת שאלות בכיתה כדרך פיענוח הטקסט 

מה עושים המורים :

- מורה יוצר סרטון בו הוא מקליט את עצמו מסביר או קורא טקסט הסבר או מוצא סרטון הסבר רלוונטי באינטרנט ומעלה אותו לתלמידים
- מבקש מהתלמידים במהלך הצפיה לכתוב שאלות
סוגי שאלות : 

  • שאלות שיש להם תשובה בסרטון ומענה עליהם יעזור בהבנת המידע שמובא בסרטון 
  • שאלות חשיבה על נושא הסרטון והידע שמוצג בו שישמשו להרחבה של הנושא 
  • שאלות ביקורתיות על הסרטון והעמדה שמוצרת בו . 

-המורה מגדיר מהו המקום אליו התלמיד ישלח את השאלות בכיתה הוירטואלית

 

  מצורפת תבנית להורדה

הוראות לתלמידים ?

  • צופה בסרטון 
  • מנסח שאלות בהתאם להנחיה של המורה 
  • התלמיד שולח את השאלות למורה או מעלה לאזור השיתופי בכיתה הוירטואלית
 למה? 

כדי שכל תלמיד יוכל לקבל את ההסבר בקצב שלו ויוכל לחזור לכל נקודה בהסבר אנו ממליצים לתת את חומר הלימוד לתלמידים באמצעות סרטונים 

https://kosher-teacher.jlm.org.il/popups/21292

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: לבד | זוגות
משך הפעילות: 5-10 דק׳ | 10-15 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה