/
/
/
חדר בריחה וירטואלי
חדר בריחה וירטואלי

באמצעות בניית חדר בריחה באמצעות שאלון מתוקשב.

חדר הבריחה הוא למעשה אוסף של משימות אתגריות  שמחוברות זו לזו ברצף לינארי או במקביל.

המשחק בחדר הבריחה מתאפיין בסיפור מסגרת שיש בו מימד של מסתוריות, מטרה מוגדרת, פעילות תחת לחץ זמנים (בדרך כלל בין 45 דקות לשעה), צורך בעבודת צוות כדי להצליח להיחלץ, מגוון רחב של אתגרים מסוגים שונים, רמזים המאפשרים לקדם את המשחק בשעת הצורך על מנת שהקבוצה לא תתייאש ומנחה שמלווה את הקבוצה ( מור דשן , 2017) .

מה עושים המורים

א.  כאשר המורה בונה: הוא בונה את חדר הבריחה ומקצה לתלמידים ללמידה בקבוצות

ב. כאשר התלמידים בונים: המורה מגדיר את הנושא, נותן מראש לתלמידים מחוון שעל פיו יבדק (מורה יכול לבדוק או לא לבדוק)

הוראות לתלמידים?

א. כאשר המורה בונה: התלמידים בקבוצות לומדים את הנושא באמצעות פתרון השאלות/ משימות / אתגרים  בחדר הבריחה והתקדמות בו.

ב. כאשר התלמידים בונים: הם בונים חדר בריחה ,פועלים באופן עצמאי לבד או בקבוצה (זוג או שלישיה) לומדים את הנושא באמצעות בניית חדר הבריחה  ופונים למורה לשאלות הבהרה.

 למה? 

בניית חדר בריחה על ידי תלמידים או פתרון של חדר בריחה שהמורה בונה לתלמידים , הוא תהליך למידה גמיש שבא לוודא הבנה של תלמידים את הנושא הנלמד , דרך משחקית ללמוד או לסיכום נושא

א. כאשר המורה בונה:  חדר הבריחה מאפשר לתלמידים להיות פעילים, לעבוד בקבוצה  ולוודא הבנה של נושא בדרך משחקית

ב. כאשר התלמידים בונים : למידה באמצעות בניית חדר בריחה זהו מהלך למידה יצירתי שדורש הבנה מעמיקה של הנושא ומאפשר לתלמידים להיות לומדים ומלמדים

https://kosher-teacher.jlm.org.il/popups/25250