אז איך עושים זאת בפועל?
1. מורה יוצר סרטון בו הוא מקליט את עצמו מסביר/ה
2. מורה מקריא טקסט הסבר
3. סרטון הסבר מהאינטרנט או מאתר תוכן
הנגשת מידע לתלמידים באמצעות טקסטים כתובים מגוונים
הטקסט צריך להיות כתוב בשפה שהתלמיד יכול להתמודד איתה ובאורך שתואם את רמת התלמידים (טקסטים מורכבים עדיף לחלק ליחידות פיענוח קטנות)
אז איך עושים זאת בפועל?
קישור למדריך ליצירת שאלונים גוגל
https://www.youtube.com/watch?v=MVwfzdkka4Y
1. טקסט הסבר (שהמורה כתב או מהספר או מאמר בקישור מהאינטרנט)
יצירת שאלונים במייקרוסופט 365
https://www.youtube.com/watch?v=dMMOrrauoPM&list=PLgcmF4m1EXuvY6mP1jBLl_Ez5xmtRZrpV&index=14
2. המשך תהליך הקניה שמתבסס על ידע קודם שהתלמיד למד - התלמיד משחזר את הידע שנלמד באמצעות שאלון.
אפשר לעשות בחינה קצרה שתתן פידבק מי יודע ומבין ויכול להמשיך בתהליך הלמידה.
שימוש בדרך זו מאפשר למורה לקבל מידע מפורט על רמת הידע של התלמידים וישמש אותו להמשך הן למשימות נוספות והן למפגשים סינכרוניים פרטניים או קבוצתיים.
יצירת שאלות מגוונות במייקרוסופט 365
https://www.youtube.com/watch?v=SRWDLbIHeJw&list=PLgcmF4m1EXuvY6mP1jBLl_Ez5xmtRZrpV&index=15
3. הקנייה מרחיבה ומעשירה -טקסט או סרטון שמחבר לנושא/ידע קודם והוספת חלק חדש להעשרה או העמקה.
4. מיקוד: שאלה מרכזית או רעיון מרכזי אחד שמוביל את תהליך ההקניה.
הטקסט מגיע עם סימוני צבע שמכוונים את הקריאה של הלומד וממקדים אותה
חומרים נוספים
מידע נוסף על כלי הגוגל דוקס
איך משתפים מסמך דוקס ישירות למייל
מידע נוסף על הגוגל סלייד
כדי שכל תלמיד יוכל לקבל את ההסבר בקצב שלו ויוכל לחזור לכל נקודה בהסבר אנו ממליצים לתת את חומר הלימוד לתלמידים באמצעות סרטונים
https://kosher-teacher.jlm.org.il/popups/25256