תרגול בקבוצות

מתרגלים במשחק קבוצתי

מה עושים המורים

  1. מכין משחק עם שאלות רב ברירה שניתן להוסיף לכל שאלה גם תמונה להמחשה.
  2. את המשחק ניתן לשחק בכיתה כשהתלמידים מתחלקים ע"י המחשב לשתי הקבוצות, או לשלוח כלינק לעבודה אישית לכל תלמיד.
  3. במידה ומשחקים בכיתה, ניתן לראות על הלוח את הניקוד של כל קבוצה וגם פירוט של הנקודות שכל תלמיד תרם לציון הקבוצתי.

הוראות לתלמידים?

  1. מתרגל בעזרת משחק
  2. במידה והמשחק הוא קבוצתי- התלמיד הוא חלק מצוות ולכן רואה כל הזמן איך ההשתתפות או אי ההשתתפות שלו משפיעה על הצלחת הקבוצה.
 למה? 

תלמיד מתרגל ביחד עם קבוצה וזה מייצר ערך מוסף גדול בשני מקרים:
אם התלמיד שולט טוב בחומר, הוא רואה כל הזמן כמה הידע שלו תורם להישג הקבוצתי. ההרגשה הטובה וההכרה הברורה מייצרת מוטיבציה להמשיך בתרגול.
אם התלמיד לא שולט בחומר, יש לו הזדמנות לתרגל את החומר בלי לחוות תסכול שאינו בקיא בחומר. הוא צופה בתשובות של חבריו וההישגים הקטנים שלו נספרים כחלק מקבוצתי גדול.

https://kosher-teacher.jlm.org.il/popups/26618

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | רב גילאי
מטרת השיעור: תרגול
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: זוגות | קבוצה | תחנות
משך הפעילות: 20-30 דק׳ | 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: חצי שעה ומעלה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה