ביאור מילים

כותבים בענן מילים את כל המילים הקשות ורואים איזו מילה לא מובנת לרוב הכיתה

מה עושים המורים 

  • המורה בוחר טקסט שאותו מתחילים ללמוד 
  • בזמן הקריאה, התלמידים כותבים בענן מילים את המילים הקשות בטקסט.
  • מילה שבולטת במיוחד היא מילה שכמה תלמידים כתבו אותה ולכן המורה מסביר אותה לכל הכיתה
  • שאר המילים בענן מוסברות ע"י תלמידים. המורה שואל מי מכיר את פירוש המילה ותלמיד שמתנדב מסביר את המילה לכלל הכיתה.

הוראות לתלמידים ? 

תוך כדי הטקסט כותב מה לא מובן לו, מקשיב להסבר המורה ותלמידים אחרים, עונה כאשר הוא יודע מה פירוש מילה מסוימת.

 למה? 
  • במהלך היכרות עם טקסט חדש התלמיד רגיל להיות במצב בו הוא לא יודע. בדרך הזו, התלמיד פעיל ואומר מה הוא לא יודע, ובאותה נשימה, רואה גם מה הוא כן יודע ויכול לעזור לאחרים.
  • ביאור מילים קשור הוא תהליך מתיש וקשה לרוב התלמידים. כאשר התלמיד רואה שגם תלמידים אחרים לא יודעים מילים מסוימות זה מרגיע אותו שכולם נמצאים בתהליך למידה וצריכים להתקדם.

https://kosher-teacher.jlm.org.il/popups/26662

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | רב גילאי
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: מליאה
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה | עד רבע שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: איתור מידע | פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה