מפת ידע

עיצוב הידע כמפה מסודרת לפי כותרות ותתי כותרות

מה עושים המורים

  • מחלק את הכיתה לקבוצות.
  • כל קבוצה מקבלת קטע קצר מהחומר ואחראית לסדר אותו בתוך המפה השיתופית הכיתתית. להחליט מה החלק המרכזי, מה תתי הנושאים, איך לכתוב כל חלק בצורה קצרה וברורה.

הוראות לתלמידים?

  • עובד בקבוצה.
  • לומד לתמצת.
  • כותב את הידע בצורה צורנית ולא טקסטורלית בלבד.
 למה? 
  • אמצעי חזותי משמעותי. כאשר כל הידע פרוס ומסודר כמפה, לתלמיד יש יכולת להבין הקשרים ולהסיק מסקנות ברמה הרוחבית. תלמיד גם מפנים שכאשר יש לו בלגן במידע, הוא יודע כיצד ליצור מפה שעושה סדר בנתונים.
  • תוצר מן הסוג הזה הוא חשיבה מסדר גבוה ודורש אימון על מנת שתלמיד יוכל ליצור מפות בעצמו.

https://kosher-teacher.jlm.org.il/popups/26976

שכבת גיל: ז׳-ט׳ | י'-יב'
חלקי השיעור: גוף שיעור | סיכום שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: קבוצה | תחנות
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה