שאלות לחשיבה

בפתיחת השיעור המורה מעלה מושג מרכזי ונותן לתלמידים לשאול שאלות עליו במפת חשיבה או בקיר שיתופי.

מה עושים המורים 

  • בוחרים מושג עליו רוצים לבסס דיון או פתיחת נושא חדש
  • בונים קיר שיתופי/ מפת חשיבה שבמרכזו המושג 
  • כתבו על הלוח השיתופי או המפה את הוראות לתלמידים, למשל: כמה שאלות כל אחד נדרש לכתוב 

 

הוראות לתלמידים 

  • שאלו שאלות על פי הוראות המורה במרחב השיתופי שהמורה העלה
  • שימו לב לשאלות ששאלו תלמידים אחרים, האם קיבלתם נקודות נוספות למחשבה?
שימו לב!

ניתן לקיים פעילות זו ללא טכנולוגיה על גיליונות נייר קבוצתיים או על הלוח עם דביקיות

 למה? 
  • לעורר את התלמידים לחשיבה על נושא השיעור ועודד מעורבות פעילה שלהם.
  • ללמד את התלמידים להעלות שאלות כחלק מתהליך של חקירת נושא.
  • ליצור סקרנות אצל התלמידים.

https://kosher-teacher.jlm.org.il/popups/35092

מטרת השיעור: דיון
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | מרחוק
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה