שאלות לחשיבה
בפתיחת השיעור המורה מעלה מושג מרכזי ונותן לתלמידים לשאול שאלות עליו במפת חשיבה או בקיר שיתופי.
מה עושים המורים
- בוחרים מושג עליו רוצים לבסס דיון או פתיחת נושא חדש
- בונים קיר שיתופי/ מפת חשיבה שבמרכזו המושג
- כתבו על הלוח השיתופי או המפה את הוראות לתלמידים, למשל: כמה שאלות כל אחד נדרש לכתוב
הוראות לתלמידים
- שאלו שאלות על פי הוראות המורה במרחב השיתופי שהמורה העלה
- שימו לב לשאלות ששאלו תלמידים אחרים, האם קיבלתם נקודות נוספות למחשבה?
שימו לב!
ניתן לקיים פעילות זו ללא טכנולוגיה על גיליונות נייר קבוצתיים או על הלוח עם דביקיות
 למה? 
- לעורר את התלמידים לחשיבה על נושא השיעור ועודד מעורבות פעילה שלהם.
- ללמד את התלמידים להעלות שאלות כחלק מתהליך של חקירת נושא.
- ליצור סקרנות אצל התלמידים.
https://kosher-teacher.jlm.org.il/popups/35092
מטרת השיעור: דיון
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית | מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה